Long time ago.

Dåliga saker händer; hur jag svarar på dem definierar min karaktär och kvaliteten på mitt liv. 
Jag kan välja att sitta i evig sorg, immobiliserade av allvaret i min förlust,
eller så kan jag välja att stiga från smärta och värdesätter mest värdefulla gåva jag har - livet själv.

Om du inte tror att din ångest, depression, sorg och stress påverkar din fysiska hälsa, tänk om.
Alla dessa känslor utlösa kemiska reaktioner i kroppen,
vilket kan leda till inflammation och ett försvagat immunförsvar.
Det är någonting vi alla måste lära oss att hantera, att deet kommer alltid att finnas mörka dagar.

Och även ett lyckligt liv inte kan vara utan ett mått av mörker,
och ordet glad skulle förlora sin betydelse om den inte balanserades av sorgsenhet.
Det är mycket bättre att ta saker som de kommer tillsammans med tålamod och jämnmod.

Vissa dagar, är 24 timmar för mycket att stå stark i, så jag tar dagen timme för timme,
ögonblick för ögonblick.
Jag bryter uppgiften, utmaningen, rädslan i små, lagom stora bitar.
Jag kan hantera en bit av rädslan, depressionen, ilskan, smärtan, sorgen, ensamheten och sjukdomeb.

Vi människor har en enorm kapacitet att bära smärta och sorg.
Det finns saker som hemsöker oss hela våra liv, sånt som vi inte kan släppa.
De goda tiderna verkar nästan bubblande och drömlik i jämförelse med de tider som inte går så bra...
Och vissa dagar är bättre än andra, och det finns inte så jättemycket vi kan göra för att förändra sättet vi känner på,

vi får helt enkelt bara ta allt dag för dag, som det kommer.

Och idag mår jag bra.

Kommentera här: